Kleine ijsvogelvlinder - Limenitis camilla
-
Kleine ijsvogelvlinder (Limenitis camilla)
De kleine ijsvogelvlinder is vlinder die van open broekbossen houdt. Kamperfoelie is zijn waardplant. De vlinder vliegt tussen juni en augustus, met heel zelden een 2e generatie in september. Al gebeurt dat steeds vaker.
Je kunt hem vrij makkelijk herkennen aan zijn witte banden links en rechts, die goed opvallen. Het landkaartje, dat met deze soort wel eens verwart wordt heeft deze banden veel minder, is een stuk kleiner en heeft een compleet andere achterzijde
Foto's: 2014 Maasduinen
Je kunt hem vrij makkelijk herkennen aan zijn witte banden links en rechts, die goed opvallen. Het landkaartje, dat met deze soort wel eens verwart wordt heeft deze banden veel minder, is een stuk kleiner en heeft een compleet andere achterzijde
Foto's: 2014 Maasduinen
Re: Kleine ijsvogelvlinder
Bedankt voor de aanvulling, Frank! 

Top allemaal!
Ik had eergisteren en gisteren de luxe ze ook te zien. En gisteren 200 meter van huis
Ik had eergisteren en gisteren de luxe ze ook te zien. En gisteren 200 meter van huis
Vogelgek en de vlinderkoorts wordt ook steeds erger

Bofferd!
Soms heb ik best mazzel 

Vogelgek en de vlinderkoorts wordt ook steeds erger

-
- Superuser
Re: Kleine ijsvogelvlinder - Limenitis camilla
Mierlo 14-06-2023.
Mooie verzameling. 
Op maandag 26-06-23 voor de 2de keer een IJsvogelvlinder kunnen fotegraferen, deze foto is uit Viroinval Belgie.
Mijn eerste keer 08-07-21 was in Udenhout Nederland dit was een flink versleten exemplaar.
Mijn eerste keer 08-07-21 was in Udenhout Nederland dit was een flink versleten exemplaar.