Sneeuwgors - Plectrophenax nivalis
Sneeuwgors - Plectrophenax nivalis
Na vele berichten te zien voorbij komen, werd het toch wel eens tijd om de (voor in België) tamelijk zeldzame sneeuwgors te gaan spotten.
Ik wist via waarnemingen waar ik die best kon gaan zoeken en heb dan uiteindelijk eens de tijd gevonden om naar Zeebrugge te rijden.
Het duurde niet lang vooraleer ik een hele groep zag opvliegen en terug landen om te foerageren. Ik ben dan maar gaan zitten in het zand op een redelijke afstand van de vogels en al sluipen dichter proberen komen. Na vele pogingen is het me uiteindelijk gelukt en kwam deze foto als beste foto eruit van de hele reeks foto's die ik maakte.
Heel blij met dit resultaat en wat een schitterende vogel is dit!
Ik wist via waarnemingen waar ik die best kon gaan zoeken en heb dan uiteindelijk eens de tijd gevonden om naar Zeebrugge te rijden.
Het duurde niet lang vooraleer ik een hele groep zag opvliegen en terug landen om te foerageren. Ik ben dan maar gaan zitten in het zand op een redelijke afstand van de vogels en al sluipen dichter proberen komen. Na vele pogingen is het me uiteindelijk gelukt en kwam deze foto als beste foto eruit van de hele reeks foto's die ik maakte.
Heel blij met dit resultaat en wat een schitterende vogel is dit!
- Bart H
- Algemene moderator
- Contacteer:
Re: Sneeuwgors - Plectrophenax nivalis
Inderdaad een mooie foto van een mooie vogel.
Die 180 km heb ik er nog niet voor over om een vogeltje te spotten
Die 180 km heb ik er nog niet voor over om een vogeltje te spotten

Gave waarneming. 
zeebrugge 11 dec 2022
Fraai aangevuld.
-
- Contacteer:

Katwijk aan Zee 6-11-2012
Prachtig en zelfs tweevoudig.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Sneeuwgors - Plectrophenax nivalis: Zuiderstrand, Borkum, Duitsland (01-11-2024)
Afgelopen vrijdag tijdens een weekendje Borkum mijn eerste sneeuwgorzen gezien op het strand, waarvan één op deze foto.
Afgelopen vrijdag tijdens een weekendje Borkum mijn eerste sneeuwgorzen gezien op het strand, waarvan één op deze foto.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator