Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus
Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus - 3 mei 2017 - Zeewolde Strand, Zeewolde, Flevoland
Re: Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus
Leuk soort.
Tof, Frank.
-
- Determinator spinachtigen
Dit lijkt mij een Rietkruisspin.Bert de Ruiter schreef: ↑25 aug 2021, 17:34 Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus - 3 mei 2017 - Zeewolde Strand, Zeewolde, Flevoland
Bedankt.Siestheday schreef: ↑15 okt 2022, 20:41Dit lijkt mij een Rietkruisspin.Bert de Ruiter schreef: ↑25 aug 2021, 17:34 Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus - 3 mei 2017 - Zeewolde Strand, Zeewolde, Flevoland

- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Dan verschillen de experts van mening. Deze is destijds op waarneming.nl door een expert gedetermineerd als zijnde een Vale wielwebspin.Siestheday schreef: ↑15 okt 2022, 20:41Dit lijkt mij een Rietkruisspin.Bert de Ruiter schreef: ↑25 aug 2021, 17:34 Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus - 3 mei 2017 - Zeewolde Strand, Zeewolde, Flevoland
Ben wel benieuwd welke kenmerken jij ziet waardoor jij op een Rietkruisspin uitkomt.
Ben zelf absoluut geen expert.
https://waarneming.nl/observation/137801566/
-
- Determinator spinachtigen
Tja, ik vind de spin vrij licht van kleur en de tekening op het abdomen voor en achter beide vrij scherp. Patagiatus is meestal donkerder en de tekening aan de voorkant is veel onduidelijker. Maar goed, de epigyne zal de doorslag moeten geven...Bert de Ruiter schreef: ↑16 okt 2022, 11:37Dan verschillen de experts van mening. Deze is destijds op waarneming.nl door een expert gedetermineerd als zijnde een Vale wielwebspin.Siestheday schreef: ↑15 okt 2022, 20:41Dit lijkt mij een Rietkruisspin.Bert de Ruiter schreef: ↑25 aug 2021, 17:34 Vale wielwebspin - Larinioides patagiatus - 3 mei 2017 - Zeewolde Strand, Zeewolde, Flevoland
Ben wel benieuwd welke kenmerken jij ziet waardoor jij op een Rietkruisspin uitkomt.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Hartelijk dank voor de heldere tekst en uitleg. De determinatie die ik heb verkregen via waarneming is dus discutabel.Siestheday schreef: ↑16 okt 2022, 23:12Tja, ik vind de spin vrij licht van kleur en de tekening op het abdomen voor en achter beide vrij scherp. Patagiatus is meestal donkerder en de tekening aan de voorkant is veel onduidelijker. Maar goed, de epigyne zal de doorslag moeten geven...Bert de Ruiter schreef: ↑16 okt 2022, 11:37Dan verschillen de experts van mening. Deze is destijds op waarneming.nl door een expert gedetermineerd als zijnde een Vale wielwebspin.
Ik heb jammer genoeg geen foto van de geslachtsorganen, dus wat dat betreft kom ik niet verder. Helaas.

Hoeksche Waard, 04-2023