Scheefbloemwitje - Pieris mannii
-
- Algemene moderator
Re: Scheefbloemwitje - Pieris mannii
Wat een mooie foto 's van het scheefbloemwitje. 

Ja, een plaatje.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Scheefbloemwitje - Pieris mannii: Bargeres, Emmen, Drenthe (22-07 & 01-09-2024)
Sinds ik in 2011 begonnen ben met het monitoren in de insectensoorten van mijn achtertuin heb ik regelmatig bezoek gehad van de nodige "Witjes".
Maar dit jaar duikt ineens met een zekere regelmaat het "Scheefbloemwitje" op. Al een aantal keren tevergeefs opzoek geweest naar deze soort
in een aantal natuurgebieden hier inde streek, maar nu dus uiteindelijk voor het eerst gespot in mijn eigen achtertuin.
Dit bewijst maar weer eens, dat de natuur vaak dichterbij huis is als dat je soms denkt.
Sinds ik in 2011 begonnen ben met het monitoren in de insectensoorten van mijn achtertuin heb ik regelmatig bezoek gehad van de nodige "Witjes".
Maar dit jaar duikt ineens met een zekere regelmaat het "Scheefbloemwitje" op. Al een aantal keren tevergeefs opzoek geweest naar deze soort
in een aantal natuurgebieden hier inde streek, maar nu dus uiteindelijk voor het eerst gespot in mijn eigen achtertuin.
Dit bewijst maar weer eens, dat de natuur vaak dichterbij huis is als dat je soms denkt.
-
- Algemene moderator
Heel mooi Bert!
Zeker waar er is heel veel in de tuin te vinden!
Zeker waar er is heel veel in de tuin te vinden!

- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Ik zag vorig jaar m'n allereerste. In de tuin van het hospice waar ma een week heeft gelegen. Dit jaar zag ik tegelijkertijd nr. 2 en 3, in m'n ma's tuin.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Tuin is zeker bijzonder. Ik heb hier bijzondere soorten gezien, die ik buiten mijn tuin nog nooit ben tegen gekomen.Ingrid van den Berg schreef: ↑15 sep 2024, 21:13 Heel mooi Bert!
Zeker waar er is heel veel in de tuin te vinden!![]()
Sommigen helaas maar één keer en soms maar net land genoeg om een foto te maken. Insecten op doorreis die
even een tussenlanding maken in de tuin.

- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Aah, ik ben dus niet de enige die pas recentelijk kennis gemaakt heeft met deze soort.MikoNumeroDuo schreef: ↑15 sep 2024, 23:50 Ik zag vorig jaar m'n allereerste. In de tuin van het hospice waar ma een week heeft gelegen. Dit jaar zag ik tegelijkertijd nr. 2 en 3, in m'n ma's tuin.
Mooi, bezoek en opnames.