Gewone doolhofspin - Agelena labyrinthica
Re: Gewone doolhofspin - Agelena labyrinthica
Dankjewel
.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Tongerense Hei, juli 2024.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Gewone doolhofspin - Agelena labyrinthica: Bargeres, Emmen, Drenthe (23-07-2024)
Al weken hangt er een Gewone doolhofspin rond in de lage beplanting in onze tuin.
Van de week kwamen er in eens twee exemplaren uit de trechter van het web kruipen.
Nooit eerder zoiets gezien, maar de soortbeschrijving in mijn spinnengids vermeldt
het feit, dat man en vrouw voor de paring een aantal weken samenwoont in een web.
Weer wat geleerd.
Al weken hangt er een Gewone doolhofspin rond in de lage beplanting in onze tuin.
Van de week kwamen er in eens twee exemplaren uit de trechter van het web kruipen.
Nooit eerder zoiets gezien, maar de soortbeschrijving in mijn spinnengids vermeldt
het feit, dat man en vrouw voor de paring een aantal weken samenwoont in een web.
Weer wat geleerd.
Wat een leuk weetje
!
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Ja, klopt. Mannetje woont om en in het web van het vrouwtje en wacht het juiste moment en z'n kans af.
Interessant hier. 

- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Okay, vond het een heel apart gezicht. Wellicht woont hij normaal in het penthouse, want helemaal bovenin de coniferen zit nog een web.MikoNumeroDuo schreef: ↑26 jul 2024, 20:03 Ja, klopt. Mannetje woont om en in het web van het vrouwtje en wacht het juiste moment en z'n kans af.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Ik zie het bij mij in de schuur ook wel bij de Steatoda's. Vrouw heeft vaste plek. Dan zit er op een gegeven moment 'n mannetje (vlak langs) de rand van haar signaleerdraden. Dan langzaam in de dagen erna wat dichterbij en na meestal een week, anderhalve week is hij weer weg .