Huismus - Passer domesticus
05-10-2021 Amsterdam
-
- Superuser
Re: Huismus - Passer domesticus
Die staat er fraai op.
-
- Superuser
Diverse datums, Amsterdam Osdorp.
Diverse datums, Amsterdam Osdorp.
Toffe serie.
- Danny VG
- Superuser
Had besloten om dit jaar in de zomer niet bij te voederen met meelwormen om reden dat ik het niet het ganse broedseizoen kon doen. Door de droogte zijn er nu veel minder insecten en krijgen ze de nesten niet groot dus dan toch maar de wormen gaan halen.
Voer regelmatig een 15 minuten wormen bij krijgen ze allemaal wel een deel en vergeet het drinken niet. Voor het drinken voldoende liters water in diepe schalen warmt niet zo snel op en regelmatig verversen om bacteriegroei tegen te houden. Zorg ook voor iets schuin in het water kunnen ze een bad nemen en er ook uitkruipen.
Had besloten om dit jaar in de zomer niet bij te voederen met meelwormen om reden dat ik het niet het ganse broedseizoen kon doen. Door de droogte zijn er nu veel minder insecten en krijgen ze de nesten niet groot dus dan toch maar de wormen gaan halen.
Voer regelmatig een 15 minuten wormen bij krijgen ze allemaal wel een deel en vergeet het drinken niet. Voor het drinken voldoende liters water in diepe schalen warmt niet zo snel op en regelmatig verversen om bacteriegroei tegen te houden. Zorg ook voor iets schuin in het water kunnen ze een bad nemen en er ook uitkruipen.
Mooie reeks hoor.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Als ik zo naar dit item kijk... de Huismus is altijd een van de meest geziene vogels geweest, in m'n jeugd zaten ze overal in Jutphaas, later Nieuwegein. Maar steeds meer isolatie, ontoegankelijke dakpanranden... dus steeds minder nestgelegenheid. Staads meer "betonbakken" in plaats van plantentuinen, dus geen voedsel...Ik zie ze nog maar zelden.
Maar dan sta je met je tent langs De Brand. En wordt ik blij
Maar dan sta je met je tent langs De Brand. En wordt ik blij