Frank Bons

Wil je jezelf even voorstellen?
Plaats reactie
Frank B
Determinator dagvlinders

Frank Bons

Bericht door Frank B »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Frank Bons, 44 jaar jong, en ik woon in Velden bij Venlo en ben sinds 10 jaar heel actief in de dagvlinders. Daarvoor ook al, maar veel minder. Er is toen bij IVN Maasduinen, wat voorheen Strix Aluco heette een vlindergroep gekomen. Dat heeft mij gemotiveerd er ook echt wat mee te gaan doen. We inventariseren de hele omgeving. Intussen weet ik dagvlinders goed te determineren.

Ook nachtvlinder avonden doe ik mee, en daar leer ik veel van. En soms ga ik mee met een libellen groep, wat ook heel leerzaam is. Maar bij deze twee groepen heb ik nog een weg te gaan!
Bart
Site Admin
Contacteer:

Re: Frank Bons

Bericht door Bart »

Frank, van harte welkom!
Deze man is lid van de vlinder- en libellenwerkgroep Hoeksche Waard. En de nachtvlindervangsten zijn hier ook erg leerzaam. Naast mijn privé-vangsten met de lichtval. :)
Frank B
Determinator dagvlinders

Bericht door Frank B »

Mooi Bart, en dank je wel.
Maar hoe zit het met de vogels? Of zitten die bij je achter? De ijsvogel ook?
Mooie foto's in elk geval! Mijn vader doet aan planten en vogels, derhalve weet ik daar ook wel wat van, maar mijn interesse is bij de vlinders.
Bart
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Bart »

Bij onze haven aan het Spui zitten veel soorten watervogels (waaronder de ijsvogel!) maar ook roofvogels en aardig wat andere vogelsoorten komen er.
MikoNumeroDuo
Algemene moderator

Bericht door MikoNumeroDuo »

Stryx aluco.... dat relateer ik niet echt aan een vlindergroep. Of is de ene uil dan overgegaan in de andere ? ;)
Frank B
Determinator dagvlinders

Bericht door Frank B »

Strix Aluco is opgegaan in IVN Maasuinen.
Dit was een natuurstudievereniging, met oog voor alles in de natuur. Het IVN idem dito.
Plaats reactie

Terug naar “Introductie”