Heikikker - Rana arvalis
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Re: Heikikker - Rana arvalis
Heb je foto ook even richting 'n RAVON maatje gezonden en ook die is overtuigd van Bruine kikker.
-
- Contacteer:

Woudenberg 23-2-2019
Springt er knap uit.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Nog even en we kunnen weer 
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
RavonWeekend, 8-12 mei 2025, Achterhoek, Liemers en Twente. Heikikkers zo goed als iedere dag wel gevonden. Alle dieren bij twijfel gevangen en gedetermineerd op metatarsusknobbel.
Bij een van de poelen omgeving Vorden schepten we een aantal larven. Ik had daar bruine kikker verwacht en dat klopte. Maar toen ik aan een van de mededeelnemers de determinatie met een loepje op basis van de liptandjes uitlegde, bleken er ook heikikkerlarven tussen te zitten. Dus ook al zie je het er niet echt van af... er zitten ook heikikkerlarven in deze emmer 
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Haaksbergerveen, 25 Aug 2024.Als je naar mijn heikikker-uploads in dit item kijkt zie je meestal wel de "prototype heikikker" wat lichtbruingrijzig gekleurd met 'n mooie opvallende rugstreep tot voorbij de ogen. Hier bij het Haaksbergerveen zag ik best veel van deze dieren, mooi diepdonketbruin met een wat oranjige gloed... Ik ben er erg blij mee
Een rondje door de Peel gewandeld op zoek naar de blauwe heikikkers.
Er zater er veel bij elkaar maar helaas erg ver weg tussen het riet waardoor ze moeilijk te fotograferen waren maar toch nog een mooie foto kunnen maken.
Hier kun je goed de blauwe kleur zien

Limburg, 6 maart 2024
Er zater er veel bij elkaar maar helaas erg ver weg tussen het riet waardoor ze moeilijk te fotograferen waren maar toch nog een mooie foto kunnen maken.
Hier kun je goed de blauwe kleur zien

Limburg, 6 maart 2024
-
- Algemene moderator
Mooie foto!