Pas maar op. Als dit virus je een keer te pakken heeft?Ingrid van den Berg schreef: ↑17 feb 2025, 16:09 Haha, Bert en Bart,
Ik geloof dat jullie mijn toekomst aan het voorspellen zijn.![]()
![]()
Interactieve nieuwsbrief
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Re: Interactieve nieuwsbrief
Vlinders en reptielen zijn mijn favoriet.
Maar ik kan ook zeker genieten van de andere dieren , insecten en planten die groeien, bloeien en leven.
Vlinders, omdat ze van een totaal anders uitziende rups beginnen. Dat ze daaruit veranderen in een mooie vlinder, van een kruipend iets naar een vliegende.
Reptielen en dan vooral de slangen, omdat ze niet begrepen worden. Ze worden weg gezet als enge, glibberige, bijtgraag en gevaarlijk dier. Maar zo zijn ze niet.
Maar ik kan ook zeker genieten van de andere dieren , insecten en planten die groeien, bloeien en leven.
Vlinders, omdat ze van een totaal anders uitziende rups beginnen. Dat ze daaruit veranderen in een mooie vlinder, van een kruipend iets naar een vliegende.
Reptielen en dan vooral de slangen, omdat ze niet begrepen worden. Ze worden weg gezet als enge, glibberige, bijtgraag en gevaarlijk dier. Maar zo zijn ze niet.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Nou....reptielen zijn niet glibberig. Maar ik heb al heel wat adders met de tanden in mn handschoen gehad. En ringslangen, esculaapslangen, geelgroene toornslangen..... Natuurlijk is het uit verdediging, dat voorop, maar n j sommige slangen is het beet na beet na beet na...
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
En sommige hagedissen zijn er ook goed in, parel- en smaragdhagedissen bijvoorbeeld. Zo'n bek past prima om een vingertop on soms blijven ze gewoon vijf minuten hangen 
-
- Algemene moderator
Te laat!Bert de Ruiter schreef: ↑17 feb 2025, 17:24Pas maar op. Als dit virus je een keer te pakken heeft?Ingrid van den Berg schreef: ↑17 feb 2025, 16:09 Haha, Bert en Bart,
![]()

Bijten als ze in het nauw zitten zet ik niet onder bijt graag. Ze bijten niet zomaar.
Dat herken ik met spinnen die bijten ook niet zomaar.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Bijten als ze in het nauw (dreigen te) zitten...natuurlijk, de eerste reactie zal zijn wegkruipen als ze voelen (via bijv de trillingen door de grond die je veroorzaakt) dat je aan komt lopen) , of héél stil zitten hopend dat je ze niet ziet als de vorige optie al niet meer mogelijk is. Dan als jij beweegt alsnog proberen te vluchten. Maar ja, ik vang voor onderzoek. En doe ik dan een greep....dan is het happen !! Ringslang gebruikt ook nog het legen van de cloaca, ze sproeien je onder en je stinkt drie dagen. Ringslang doet ook als afweer net of ie dood is, half op de rug gedraaid, bek open, tong eruit....
En er zijn ook slangen die er gewoon direct volop voor gaan. Hagedis slang (malpolon)... als je er maar over denkt om het dier te vangen begint ie al te bijten, haalt naar je uit...die beesten blijven gewoon happen zo lang ze kunnen
En er zijn ook slangen die er gewoon direct volop voor gaan. Hagedis slang (malpolon)... als je er maar over denkt om het dier te vangen begint ie al te bijten, haalt naar je uit...die beesten blijven gewoon happen zo lang ze kunnen
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Gelukkig is het een redelijk onschuldig virus.Ingrid van den Berg schreef: ↑17 feb 2025, 20:36Te laat!Bert de Ruiter schreef: ↑17 feb 2025, 17:24Pas maar op. Als dit virus je een keer te pakken heeft?Ingrid van den Berg schreef: ↑17 feb 2025, 16:09 Haha, Bert en Bart,
![]()
![]()
![]()

-
- Algemene moderator
Alleen is het niet te genezenBert de Ruiter schreef: ↑19 feb 2025, 07:52Gelukkig is het een redelijk onschuldig virus.
![]()
![]()