Ekster - Pica pica
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Re: Ekster - Pica pica
Omg. Udenhout, juni/juli 2024. Bij de camping meldt zich ook af en toe een Ekster.
Leuk, kerel.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Wel apart eigenlijk. Eksters zie je echt zó belachelijk veel, ze zitten tegenwoordig zo goed als overal. In tegenstelling tot bijv 40-50 jaar geleden in mn jeugd, toen zag ik ze alleen als ik bij pake en beppe in Friesland was, die woonden tussen de bossen. Maar dat is dus niet meer. En als je dan kijkt hoeveel ze voorkomen en hoe weinig eksterfoto's er eigenlijk op het forum staan....
Wat je zegt, Mike.
- Paul
- Algemene moderator
- Contacteer:
Een ekster goed fotograferen is ook echt een hele opgave trouwens met dat zwart witte kleed en glans in de veren. Maar het blijven mooie vogels en ik ben ook op plekken geweest in Europa waar ze vreemdgenoeg totaal niet aanwezig zijn, vaak betreffen dit Europese eilanden.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Behalve de Nederlandse Wadden ben ik nog op geen enkel Europees eiland geweest....hoewel...een eilandje in de Main ergens midden duitsland, vanaf de camping kon je daarheen omdat daar het zwembad gebouwd was. Telt dat ook ? 
Buiten Europa is m'n enige eiland Djerba, aan de oostkust van Tunesië. Of ik in T. of op Dj. eksters heb gezien....geen enkel idee. Is me niet bijgebleven.
Buiten Europa is m'n enige eiland Djerba, aan de oostkust van Tunesië. Of ik in T. of op Dj. eksters heb gezien....geen enkel idee. Is me niet bijgebleven.