Platycleis spec. - Sabelsprinkhaan: Tochni, Larnaca, Cyprus (14-05-2016)
Deze sabelsprinkhaan kwam ik in 2016 tegen op het terras van ons appartement in Cyprus.
Vermoedelijk is het een P. intermedia of een P. affinis, dit gebaseerd op de opvallend lange vleugels.
Om het verschil te kunnen zien tussen beiden moet je helaas "gynaecoloog" zijn.
Platycleis spec.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Re: Platycleis spec.
Top.
-
- Determinator sprinkhanen en krekels
Dat van die gynaecoloog klopt wel een beetje. Belangrijke kenmerken in de vorm van bulten en gleuven zitten aan de onderkant aan het einde en zijn geloof ik net niet goed te zien al lijkt de bult van affinis zichtbaar. De legboor van affinis is gewoonlijk wat langer en rechter dan van intermedia, maar ik durf het van deze foto ook niet aan.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Klopt helemaal John,John Mulder schreef: ↑20 okt 2021, 18:13 Dat van die gynaecoloog klopt wel een beetje. Belangrijke kenmerken in de vorm van bulten en gleuven zitten aan de onderkant aan het einde en zijn geloof ik net niet goed te zien al lijkt de bult van affinis zichtbaar. De legboor van affinis is gewoonlijk wat langer en rechter dan van intermedia, maar ik durf het van deze foto ook niet aan.
Bij eerdere determinatie pogingen liepen de experts tegen hetzelfde probleem aan. Foto's helaas net niet duidelijk genoeg, daar waar het de kenmerkende details aangaat.
- Bert de Ruiter
- Superuser
- Contacteer:
Platycleis spec. - Sabelsprinkhaan: Tochni, Larnaca, Cyprus (14-05-2016)
Ik kwam van de week op een foto back-up schijf nog twee foto's tegen van deze Platycleis spec.
Als gevolg van het ontbreken van de linker achterpoot is er meer zicht op de buik.
Ik weet net of dit helpt om te bepalen of het een een P. intermedia of een P. affinis is?
Ik kwam van de week op een foto back-up schijf nog twee foto's tegen van deze Platycleis spec.
Als gevolg van het ontbreken van de linker achterpoot is er meer zicht op de buik.
Ik weet net of dit helpt om te bepalen of het een een P. intermedia of een P. affinis is?