Steenuil - Athene noctua
-
- Algemene moderator
Re: Steenuil - Athene noctua
Wat een mooie foto's allemaal van de prachtige steenuil 

Knappe foto.
-
- Contacteer:

Wijk bij Duurstede, 4-11-2015
-
- Algemene moderator
Deze wilde wel even voor je poseren. Prachtig Paul.
Prachtig en enig tegelijk.
-
Leuke. 

-
- Contacteer:

Met recht een steenuil
Perasma reservoir, Lesbos, Griekenland 5-2015
Prachtig, met ook de achtergrond.
- MikoNumeroDuo
- Algemene moderator
Omg. Udenhout/De Brand, juni/juli 2024. Bij de camping heeft een koppel Steenuiltjes gebroed.
De eerste keer dat ik er eentje zie is als ik al zes dagen op de camping ben, roepend in de schemering vanaf de rand van het veld langs de camping. Ook nog op afstand. Ik spotte eigenlijk eerst de haas, die zich een paar meter verplaatste. Geen beste foto met zo weinig licht, maar in ieder geval herkenbaar... De avond erna wordt het al iets beter.
Ik hoor het dier een paar keer roepen vanuit een boom schuin tegenover onze tent. Maar ja, zie 'm maar eens. Als je iets teveel beweegt onder de boom, omhoog kijkend en zoekend naar het roepende beessie... is ie ineens stil óf vliegt ie ineens weg. Zie je alleen nog in een flits een donkere vorm verdwijnen.
Maar dan, op een middag... Jippie !! Ik heb 'm in de boom boven me in de smiezels en kan een foto maken !
En de dag erna krijg ik nog wat kansen. Al met al ben ik er flink blij mee. !!
Reeds de eerste avond hoor ik een steenuiltje roepen. Maar ja... zie dat beest dan nog maar eens te spotten...De eerste keer dat ik er eentje zie is als ik al zes dagen op de camping ben, roepend in de schemering vanaf de rand van het veld langs de camping. Ook nog op afstand. Ik spotte eigenlijk eerst de haas, die zich een paar meter verplaatste. Geen beste foto met zo weinig licht, maar in ieder geval herkenbaar... De avond erna wordt het al iets beter.
Ik hoor het dier een paar keer roepen vanuit een boom schuin tegenover onze tent. Maar ja, zie 'm maar eens. Als je iets teveel beweegt onder de boom, omhoog kijkend en zoekend naar het roepende beessie... is ie ineens stil óf vliegt ie ineens weg. Zie je alleen nog in een flits een donkere vorm verdwijnen.
Maar dan, op een middag... Jippie !! Ik heb 'm in de boom boven me in de smiezels en kan een foto maken !